Skip to content Skip to navigation

FOI tim uspješan na konferenciji Learning Analytics and Knowledge - LAK25 održanoj u Dublinu

Od 3. do 7. ožujka 2025. u Dublinu je održana 15. međunarodna konferencija Learning Analytics and Knowledge (LAK25) u organizaciji Society for Learning Analytics Research (SoLAR), ključne međunarodne i interdisciplinarne istraživačke mreže u području analitike učenja. Riječ je o najznačajnijoj i najkompetitivnijoj konferenciji vezanoj uz analitiku učenja u svijetu.

 

Analitika učenja je relativno novo, ali vrlo propulzivno područje istraživanja i prakse, koje postaje sve važnije u doba umjetne inteligencije. FOI se svojim radom i rezultatima u tom području ističe u hrvatskom, ali i svjetskom istraživačkom kontekstu: prof. dr. sc. Blaženka Divjak međunarodno je prepoznata kao jedna od ključnih stručnjakinja te je potpredsjednica SoLAR-a, a Laboratorij za analitiku učenja kontinuirano radi na relevantnim istraživanjima i projektima, prije svega Erasmus+ iLed i HRZZ TRUELA.

U skladu s tim, i na konferenciji LAK25 FOI je ostvario izvanredne rezultate. U predkonferencijskom programu, prof. dr. sc. Blaženka Divjak i članovi Laboratorija za analitiku učenja - Darko Grabar, Barbi Svetec i Petra Vondra - u suradnji s kolegama s Otvorenog sveučilišta (UK) i Sveučilišta Monash (Australija) održali su – treću godinu zaredom - interaktivnu radionicu o dizajnu učenja uz primjenu FOI-jevog inovativnog alata Balanced Design Planning (learning-design.eu), koji je besplatan za korištenje i već se koristi u više od 40 zemalja diljem svijeta. Uz to, prof. dr. sc. Blaženka Divjak bila je i suorganizatorica radionice o analitici učenja i vrednovanju, zajedno s kolegama sa Sveučilišta Monash u Australiji, Sveučilišta Južne Australije, Sveučilišta Wisconsin u SAD-u i Sveučilišta u Hong Kongu. Na konferenciji su predstavljeni i rezultati rada projektnog tima HRZZ HELA te Laboratorija za strateško planiranje i odlučivanje FOI-ja pod vodstvom prof. dr. sc. Nine Begičević Ređep.

Uz to, prezentirana su i dva znanstvena rada. Rad pod nazivom “The Impact of Learning Design on the Mastery of Learning Outcomes in Higher Education” pripremile su prof. dr. sc. Blaženka Divjak i Barbi Svetec u suradnji s istraživačima sa Sveučilišta Južne Australije - dr. sc. Abhinavom Barthakurom i prof. Vitomirom Kovanovićem. Drugi rad, pod nazivom “Decoding Learning Design Decisions: A Cluster Analysis of 12,749 Teaching and Learning Activities”, prof. dr. sc. Blaženka Divjak pripremila je u suradnji s istraživačima s Otvorenog sveučilišta UK – dr. sc. Josmariom Albuquerqueom i prof. dr. sc. Bartom Rientiesom.

Konačno, FOI tim predstavio je i dva istraživačka postera: “Learning Analytics Reporting Framework (LARF): Insights into Existing Resarch on Adoption and Use of Learning Analytics” autorica dr. sc. socio. Barbare Šlibar, prof. dr. sc. Diane Šimić, Sabine Rako, Jelene Gusić Munđar i prof. dr. sc. Nine Begičević Ređep (vezan uz projekt HRZZ HELA) te “Educator-AI Partnership: Paving the Way to Sound Learning Design” autora prof. dr. sc. Blaženke Divjak, Josipe Bađari, Darka Grabara, Barbi Svetec i Petre Vondra (vezan uz projekt HRZZ TRUELA i Erasmus+ iLed).