Uloga profesorice Divjak na LAK23 konferenciji izuzetno je važna obzirom da je, kao prepoznata vrhunska stručnjakinja u korištenju i istraživanju analitika učenja, predstavila istraživačke i razvojne dosege FOI-jevog istraživačkog tima u tom području.
Kao uvod u konferenciju, u ponedjeljak 13. ožujka održana je cjelodnevna radionica naziva „Global Research Alliance for AI in Learning and Education (GRAILE)“ na kojoj je prof. Divjak govorila o temi umjetne inteligencije u obrazovanju iz europske perspektive, što je bilo popraćeno velikim zanimanjem budući da u Europi ima puno više zakonske regulative u odnosu na Ameriku ili Australiju i više se brige vodi o rizicima te se više istražuju i potiču brojni pozitivni aspekti njene primjene. Nadalje, prof. Divjak je sudjelovala na radionici „The 3rd Workshop on Learning Analytics and Assessment“, koju je provodila zajedno s renomiranim znanstvenicima - Draganom Gaševićem i Mladenom Rakovićem (Monash University), Naifom Aljohanijem (King Abudlaziz University), Joséom A. Ruipérez Valienteom (University of Murcia) te Sandrom Milligan (University of Melbourne).
U okviru konferencije, prof. Divjak je predstavila znanstveni rad o primjeni analitika učenja u podizanju valjanosti vrednovanja i ocjenjivanja koji je pod nazivom „Assessment validity and learning analytics as prerequisites for ensuring student-centred learning design“ objavljen u British Journal of Educational Technology krajem 2022. godine.
U utorak, 14. ožujka, prof. Divjak je održala poludnevnu radionicu pod nazivom „Workshop on Learning Design Analytics: Balanced Planning with an Innovative, Free-to-Use Software Tool” , na kojoj je predstavljen koncept i alat za dizajn učenja Balanced Design Planning - BDP. Alat koji je razvila istraživačka grupa unutar Laboratorija za analitike učenja i akademsku analitiku na FOI-ju, pod vodstvom prof. Divjak. Alat je besplatan i dostupan svima, a u svega nekoliko mjeseci postigao je impozantnih 900 korisnika iz 30 država svijeta. Pohvale za alat ni na konferenciji nisu izostale! Osim toga, važno je istaknuti da je alat prepoznala i podržala i Europska unija te je autorskom timu BDP alata omogućeno da svoj rad nastavi u okviru novog međunarodnog Erasmus+ projekta iLed - Innovating Learning Design in Higher Education.
Prof. Divjak je u nastavku konferencije, kao panelistica, sudjelovala i na radionici za doktorske studente, na kojoj se govorilo o razvoju karijere nakon doktorata u brzorastućem, interdisciplinarnom području analitika učenja u kojem se isprepliću matematika, edukacijske znanosti i informatika. 'Primjena nije samo na fakultetima i školama, već i u brzo rastućoj industriji koja se bavi edukacijskim softverom, ali i umjetnom inteligencijom općenito. Bilo je prisutno oko 50-tak mladih kolega iz cijelog svijeta koji su predstavljali i svoja istraživanja i slušali savjete nas seniora' – istaknula je prof. Divjak.
U petak, 17. ožujka, prof. Divjak predstavlja i znanstveni rad „Learning analytics dashboards: What do students actually ask for?“, koji uključuje rezultate istraživanja provedenih među hrvatskim studentima u području informatičkih znanosti vezano za iskustva korištenja analitika učenja te predstavlja podlogu za daljnji istraživački rad.
Važno je istaknuti da je, u siječnju 2023., istaknuti i aktivni rad u području analitika učenja profesorice Divjak još jednom međunarodno prepoznat i potvrđen izborom za potpredsjednicu znanstvene mreže SOLAR - Society for Learning Analytics Research. Riječ je o svjetskoj interdisciplinarnoj mreži koja okuplja vodeće međunarodne istraživače u području analitika učenja te predstavlja standarde i smjerove istraživanja u području.
Čestitamo profesorici!
Više o spomenutim temama pročitajte u sljedećim znanstvenim radovima:
- Divjak, B., Grabar, D., Svetec, B. & Vondra, P. (2022) Balanced Learning Design Planning: Concept and Tool. Journal of information and organizational sciences, 46 (2), 361-375 doi:10.31341/jios.46.2.6.
- Rienties, B., Balaban, I., Divjak, B., Grabar, D., Svetec, B., Vondra, P. (2023). Applying and translating learning design and analytics approaches across borders. In: Viberg, Olga and Grönlund, Åke eds. Practicable Learning Analytics. Advances in Analytics for Learning and Teaching. Cham: Springer, (In Press).
- Divjak, B., Svetec, B., Horvat, D. & Kadoić, N. (2023) Assessment validity and learning analytics as prerequisites for ensuring student-centred learning design. British journal of educational technology, 54 (1), 313-334 doi:10.1111/bjet.13290.