Radi se o alatu za dizajn učenja koji je FOI razvio uz potporu europskih partnerskih sveučilišta, od kojih zasigurno treba istaknuti The Open University iz Londona koji je bio partner i na ovoj radionici te profesora analitika učenja dr. Barta Rientiesa (Institute of Educational Technology, Open University UK). Alat je usmjeren na dizajn učenja temeljem planiranih ishoda učenja i automatiziranu analitiku učenja, a razvijen je i testiran s više od 200 praktičara iz 10 institucija i 9 zemalja u sklopu 3 EU projekta (RAPIDE – voditeljica: B. Divjak, TEACH4EDU4 - voditelj: I. Balaban, eDesk). Važno je napomenuti da je alat otvoren za sve zainteresirane korisnike, u potpunosti je besplatan za uporabu, a dostupan je na ovoj poveznici: learning-design.eu. Inače, ovakvi pristupi dizajnu učenja (eng. Learning Design) pomažu nastavnicima da donose informirane odluke u stvarnom vremenu na temelju analitike učenja (eng. Learning Analytics) te da poboljšavaju prediktivno modeliranje ponašanja učenika i studenata.
S funkcionalnostima ovog inovativnog alata, u Berlinu su se imali prilike upoznati polaznici iz akademskog sektora – nastavnici koji rade u hibridnim, online i mješovitim okruženjima, ali i predstavnici industrije koji se bave izradom rješenja za obrazovanje i trening nastavnika - dizajneri nastave visokog obrazovanja, dizajneri učenja, menadžeri i općenito donositelji odluka u sustavima visokog obrazovanja. „Ulaskom umjetne inteligencije, robota, virtualne realnosti i analitika učenja u ovo područje, ova je industrija dobila još više na značaju i otvorila mogućnosti zarade. Procjene su da je trenutna tržišna vrijednost industrije obrazovne tehnologije između 100-250 milijardni USD (ovisno o izvoru) te da će se do 2030. barem utrostručiti, što je stavlja među najbrže rastuće industrije, pa je bilo zanimljivo vidjeti i neke "industrijske špijune" koji su na radionicu došli po ideje, što nas veseli. Koliko je važno napraviti dobar dizajn učenja, pokazuje istraživački podatak da je 69% ovoga što studenti rade i kako uče, određeno time kako mi učitelji i profesori dizajniramo poučavanje (Nguyen et al, 2017). Ovo s jedne strane govori da je uloga učitelja nezamjenjiva, ali i da tehnologija može pomoći da dizajn i način učenje budu kvalitetniji“- istaknula je nakon radionice prof. dr. sc. Blaženka Divjak.
Više o održanoj radionici saznajte ovdje.