Dok zajedno promišljamo o ključnim aspektima važnosti privatnosti u eri brze tehnološke transformacije, danas je bila prilika predstaviti i testirati novi web alat OLIVIA koji olakšava malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj usklađivanje s GDPR regulativom. Rezultat je to projekta naziva ARC II (Awareness raising campaing for SMEs), na kojem je Fakultet organizacije i informatike kao partner AZOP-u imao zadaću razviti spomenuti softver s edukativnom komponentom, a koji pruža konkretna rješenja za usklađivanje s regulativama o zaštiti osobnih podataka. Olivia je virtualna učiteljica i asistentica, koja sadrži malu online akademiju odnosno nudi niz modula za učenje kako bi poduzetnici poboljšali svoje znanje u području zaštite osobnih podataka, a služi i kao praktičan alat za pomoć pri izradi internih akata kojima mogu dokazati svoju usklađenost i pouzdanost. Olivia alat možete testirati ovdje.
Šezdesetak malih i srednjih poduzetnika kojima je prvenstveno i namijenjen ovaj alat, nakon testiranja raznih modula izrazili su zadovoljstvo što je na jednom mjestu obuhvaćeno sve što im je potrebno za usklađivanje s propisima o zaštiti osobnih podataka. Fakultet organizacije i informatike, od stupanja na snagu Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka 2018. godine, aktivno podržava promociju važnosti zaštite podataka. I ova naša dugogodišnja suradnja s Agencijom za zaštitu podataka nije samo tehnička; ona je izraz našeg zajedničkog cilja - jačanja svijesti o pravima na privatnost i podizanja razine znanja o obvezama iz GDPR-a - istaknula je danas prilikom obilježavanja dekanica prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa.
U drugom dijelu događanja održana je panel diskusija „Umjetna inteligencija: što nas očekuje u 2024.?“ na kojoj su panelisti Anamarija Mladinić (AZOP), Andrej Grgurić (Ericsson Nikola Tesla), William Bello (Bello Consulting), Marija Bošković Batarelo (Parser compliance) i Marijan Bračić (LegIT Software) razgovarali o novim mogućnostima koje donosi umjetna inteligencija. Sudionici su imali priliku čuti kako tehnološke inovacije bazirane na umjetnoj inteligenciji mogu unaprijediti njihovo poslovanje, smanjiti troškove te općenito povećati efikasnost poslovanja.
Inače, ovo je 18. puta zaredom kako je Agencija prigodno obilježila Europski dan zaštite osobnih podataka. Naime, u svrhu podizanja svijesti javnosti o temeljnom ljudskom pravu – pravu na zaštitu osobnih podataka i privatnosti, Vijeće Europe je, uz potporu Europske komisije, 2006. godine proglasilo 28. siječanj europskim Danom zaštite podataka, koji se u svijetu još naziva i Dan privatnosti.
Izvor fotografija: AZOP