Skip to content Skip to navigation

Održan tjedan razvoja nastavničkih kompetencija na FOI-ju

Objavljeno: 11.02.2022

U tjednu od 7. do 11. veljače 2022. godine, na FOI-ju je održan tjedan razvoja nastavničkih kompetencija tijekom kojeg je održano sedam radionica. Radionice su pokrivale teme inovativnih strategija učenja i poučavanja koje svaka nastavnica ili nastavnik može primijeniti za unapređenje nastave na svojim predmetima. Interes sudionika je bio iznimno velik, a radionice su se se održavale kontaktno na FOI-ju te putem virtualne sobe. Radionice su organizirane u sklopu tri projekta kojima je FOI nositelj: DIP2Future, Rapide i Study4Career.

Teme koje su obrađene na ovim radionicama obuhvaćale su praktične aspekte dizajna učenja:

  • projektno učenje (Project Based Learning);
  • rješavanje problema (Problem Based Learning);
  • učenje kroz rad (Work Based Learning) u suradnji s poslodavcima
  • primjenu metode obrnute učionice (Flipped Classroom);
  • primjenu elemenata igara u poučavanju (Game Based Learning);
  • istraživačko učenje (Inquiry Based Learning);
  • učenje u laboratoriju (Lab Learning);
  • suradničko učenje (Peer/Collaborative Learning) i
  • poučavanje koje potiče na diskusiju (Instruction/Lecture Based Learning).

U okviru tjedna razvoja nastavničkih kompetencija, održane su sljedeće radionice s pripadajućim ishodima učenja:

  • Ishodi učenja i dizajn učenja (voditeljice radionice: B. Divjak i B. Svetec)
    Tijekom ove radionice, polaznici su trebali napisati ishode učenja za jedan kolegij/tečaj u području ekspertize te izabrati pogodnu strategiju poučavanja u skladu s planiranim ishodima učenja.
     
  • Problemsko i projektno učenje - Problem and Project Based Learning (voditeljice radionice: B. Divjak, K. Pažur Aničić, B. Svetec)
    Polaznici su osmislili projekt ili problemski zadatak za studente u skladu s planiranim ishodima učenja za kolegij/tečaj iz područja ekspertize. Uz to, osmislili su dizajn učenja za WBL te pogodnu strategiju poučavanja u skladu s planiranim ishodima učenja.
     
  • Obrnuta učionica - Flipped Classrom i istraživačko učenje - Inquiry Based Learning (voditeljice radionice: B. Divjak, P. Žugec i B. Svetec)
    Polaznici su osmislili dizajn učenja u skladu sa strategijom obrnute učionice za kolegij/tečaj iz područja ekspertize te su osmislili dizajn učenja i izabrali pogodnu strategiju poučavanja u skladu s planiranim ishodima učenja.
     
  • Učenje u laboratoriju - Laboratory Based Learning i igrifikacija - Game Based Learning (voditelji radionice: D. Šimić i N. Kadoić)
    Zadatak ove radionice bio je dizajnirati aktivnosti učenja u laboratoriju za jednu nastavnu temu iz područja ekspertize te primijeniti igrifikaciju u nastavnom procesu.
     
  • Učenje temeljeno na radu s poslodavcima - Work based learning (voditeljice radionice: K. Pažur Aničić i B. Divjak)
    Radionica je bila osmišljena na način da polaznici osmisle dizajn učenja za WBL te da izaberu pogodnu strategiju poučavanja u skladu s planiranim ishodima učenja. Radionica je uključila sudjelovanje stručnjakinje iz inozemstva Sonie Ferns.
     
  • Predavačka nastava uz diskusiju - Instruction/Lecture Based Learning i vršnjačko/suradničko učenje - Peer/Collaborative Learning (voditelj radionice: G. Hajdin)
    Zadatak polaznika bio je prepoznati prednosti i nedostatke predavačke nastave uz diskusiju te istražiti i usporediti suradničko i vršnjačko učenje. Polaznici su morali izabrati pogodnu strategiju poučavanja u skladu s planiranim ishodima učenja.
     
  • Alat za dizajn učenja i primjena strategija poučavanja u DIP2Future projektu (voditelji radionice: D. Grabar i R. Mekovec)
    Polaznici su primijenili alat za dizajn učenja u skladu s odabranom strategijom učenja i poučavanja i ishodima učenja iz područja ekspertize te tako izabrali pogodnu strategiju poučavanja.