Na završnoj konferenciji održanoj 21.3.2022. godine pod nazivom "Game over" predstavljene su uspješno provedene aktivnosti na projektu Edu4Games - "Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara". Projekt se provodio u koordinaciji Akademije dramske umjetnosti, prijavitelja projekta, s projektnim partnerima sa Sveučilišta u Zagrebu: Akademijom likovnih umjetnosti, Studijem dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Fakultetom elektrotehnike i računarstva te Fakultetom organizacije i informatike.
Na konferenciji je dekan Akademije dramske umjetnosti i voditelj projekta izv. prof. art. Davor Švaić predstavio provedene aktivnosti te plan provedbe budućega studijskog programa i programa cjeloživotnog učenja "Dizajn i razvoj videoigara". Uz to, sudionici pilot programa cjeloživotnog učenja predstavili su napredak svojih timova s izradom videoigara započetih tijekom pilot programa te iskustva u gaming industriji nakon završetka programa. Na kraju konferencije održana je panel rasprava na temu visokog obrazovanja u području videoigara te suradnji s gospodarstvom i javnim institucijama u Republici Hrvatskoj.
Sudionici panela bili su:
Aleksandar Gavrilović, CGDA i Gamechuck
izv. prof. art. Vedran Kasap, Arhitektonski fakultet – odsjek Studij dizajna
Andrej Kovačević, Exordium Games (moderator)
as. Ida Loher, Akademija likovnih umjetnosti
Christopher P. Marchich, HAVC
izv. prof. dr. sc. Dijana Plantak Vukovac, Fakultet organizacije i informatike
doc. dr. sc. Mirko Sužnjević, Fakultet elektrotehnike i računarstva
izv. prof. art. Davor Švaić, Akademija dramske umjetnosti
Projekt je trajao tri godine, a financiran je sredstvima Europskog socijalnog fonda (ESF) iz Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014.- 2020, u iznosu od 3.999.249,37 kuna.
U okviru projekta provedene su različite aktivnosti koje su omogućile ostvarenje ciljeva projekta. Provedeno je mapiranje područja dizajna i razvoja videoigara kroz analizu sličnih studijskih programa te anketiranje i fokus grupe s poslodavcima iz gaming industrije. Ostvareno je umrežavanje i edukacija nastavnika kroz odlaske na Reboot konferenciju, edukaciju u studiju za razvoj videoigara Gamechuck te edukaciju na istaknutom europskom gaming obrazovnom programu, CNAM-ENJMIN-u iz Francuske. Ostvarena je suradnja s većim brojem stručnjaka iz hrvatske gaming industrije, Klasterom hrvatskih proizvođača videoigara CGDA (Croatian Game Developers Alliance) te Poduzetničkim inkubatorom PISMO u Novskoj. Stručnjaci iz industrije predavali su na obrazovnom pilot programu cjeloživotnoga učenja te sudjelovali u raspisu predmeta budućega studijskog programa. Nabavljena je vrijedna računalna, VR i AR oprema koja se dijelom koristila u pilot programu, a u budućnosti će omogućiti provođenje studijskih programa, kao i umjetničko-istraživačku djelatnost. Nastavnici su se dodatno educirali na radionicama za unapređenje nastavničkih kompetencija te sudjelovali u aktivnostima unapređivanja postupaka osiguravanja kvalitete visokog obrazovanja.
Ostvareni su glavni ciljevi projekta: izrađeni su standardi zanimanja za Dizajnera/icu videoigara, Programera/rku videoigara, Producenta/icu videoigara i Vizualnog umjetnika/cu videoigara, zatim je u jesen 2021. godine provedeno pilotiranje programa cjeloživotnog obrazovanja, potom su izrađeni djelomični i cjeloviti standardi kvalifikacija te je izrađen program cjeloživotnog učenja kao i diplomski studijski program za četiri smjera: Dizajn videoigara, Vizualna umjetnost igara, Programiranje videoigara i Produkcija videoigara.
Projektni tim na FOI-ju činilo je sedam nastavnika: doc. dr. sc. Irena Konecki, doc. dr. sc. Mladen Konecki, izv. prof. dr. sc. Mario Konecki, izv. prof. dr. sc. Renata Mekovec, izv. prof. dr. sc. Markus Schatten, izv. prof. dr. sc. Zlatko Stapić te koordinatorica projekta za FOI izv. prof. dr. sc. Dijana Plantak Vukovac.
FOI-jevi nastavnici sudjelovali su u izvođenju programa cjeloživotnog učenja s temama iz područja programiranja videoigara, primjeni umjetne inteligencije i VR tehnologije u videoigrama, korisničkom iskustvu, upravljanju projektima razvoja videoigre, upravljanju timovima u produkciji videoigara, monetizaciji, distribuciji i promociji videoigara. Također su dali značajan doprinos u izradi standarda zanimanja i kvalifikacija za Programera/rku videoigara i Producenta/icu videoigara te strukturiranju i raspisu predmeta za smjer Programiranje videoigara i Produkcija videoigara.
Budući studijski programi osmišljeni su na način da su procesi poučavanja i učenja usmjereni na umjetničku i znanstvenu praksu te istraživanje, intenzivan projektni rad te aktivnu međunarodnu suradnju s vodećim visokoškolskim obrazovnim ustanovama i profesionalnim organizacijama. Nakon završetka projekta očekuje se nastavak suradnje partnerskih institucija na planiranju izvedbe studijskih programa i poduzimanje formalnih koraka koji će dovesti do realizacije programa "Dizajn i razvoj videoigara".
Više o projektu te budućem studijskom programu i programu cjeloživotnog učenja možete pronaći na službenoj stranici projekta Edu4Games.