U preporukama se ističe kako nacionalni centralizirani obrazovni sustav nije dovoljno fleksibilan i učinkovit. Ukazano je i na nedostatak kvalitetnog organizacijskog procesa koji bi jasno identificirao sve korake i postupke potrebne za brzo i učinkovito rješavanje pojedinačnih slučajeva, nedostatak kvalitetnih, dostupnih, sustavnih i besplatnih tečajeva za dodatno obrazovanje svih uključenih dionika (prvenstveno roditelja/skrbnika, ali i učitelja/stručnjaka u odgojno-obrazovnim ustanovama) te nedostatak školskih savjetnika na svim razinama odgojno-obrazovnog procesa (psiholozi, pedagozi, socijalni radnici, terapeuti, edukacijski rehabilitatori) na način da redovito odlaze u obrazovne ustanove i pružaju im podršku. Prisutan je također i nedostatak stalnih financijskih izvora koji će osigurati održivost provedenih aktivnosti, kao i nedostatak suradnje s tvrtkama koje bi mogle zaposliti (prema svojim mogućnostima) djecu s posebnim potrebama i omogućiti im određene aktivnosti nakon završetka školovanja.
Naznačeno je i kako je financijska potpora obiteljima u riziku od siromaštva nedovoljna, posebice obiteljima koje imaju nesređene obiteljske odnose i imaju djecu s posebnim potrebama te kako je sustav izvaninstitucionalne pomoći, putem specijaliziranih nevladinih organizacija (NVO), kompliciran za održavanje, često bez dovoljne financijske potpore, te nije "pružena ruka" specijaliziranim institucijama.
Ukazano je i na važnost podrške roditelja kroz edukativne sadržaje i primjere dobre prakse u boljoj organizaciji kvalitetnog druženja s djecom izvan školskih aktivnosti, kao i na nedovoljno prepoznato rješavanje problema vršnjačkog nasilja u društvu.
Prikaz partnera na projektu
Cilj projekta STAIRS je promocija inkluzivnog učenja kroz unapređenje kompetencija i profesionalnog znanja, a provodi se kroz razmjenu znanja i iskustava zemalja partnera u projektu, u kojem sudjeluju pedagoški centri, lokalne obrazovne vlasti te ostali dionici koji sudjeluju u oblikovanju obrazovnih politika na regionalnoj i nacionalnoj razini. Prijavitelj projekta je Tempus Public Foundation, (TPF) iz Budimpešte (Mađarska), a partneri su: Universidade Lusofona de Humanidades e Tehnologias (Portugal), Mary Immaculate College, University of Limerick (Orska), Centre for Applied Research and Continuing Education (Republika Češka). Institute of the Republic of Slovenia for Vocational Education and Training (Slovenija), Educational Research Institute (Slovenija) i Varaždisnka županija (Hrvatska).
Dodatne informacije o projektu: