U utorak, 13. lipnja 2023. na Fakultetu organizacije i informatike održan je Sajam studentskih proizvoda. Radi se o projektu koji već niz godina, uz potporu nastavnika na predmetu Poduzetnički pothvat na 3. godini prijediplomskog studija Ekonomika poduzetništva, organiziraju studenti s ciljem simulacije stvarnog poslovanja, pri čemu sami pribavljaju inpute za proizvodnju, organiziraju i realiziraju proizvodni proces, definiraju cjenovnu strategiju te na posljetku jačaju svoje prodajne vještine. Uz sve to, u suradnji s kolegama s prijediplomskog studija Informacijski i poslovni sustavi koriste aplikaciju Trade Fair, koja kupcima služi da dođu do željenog proizvoda. Projekt naglašava našu interdisciplinarnost i povezivanje ekonomskih i informatičkih znanja i vještina te jača poduzetnički mindset naših studenata – smatra prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa, koja zajedno s profesoricama izv. prof. dr. sc. Irenom Konecki, izv. prof. dr. sc. Kristinom Detelj i dr. sc. Tamarom Šmaguc, usmjerava studente kroz proces osmišljavanja, stvaranja i postavljanja proizvoda "na tržište". Mentorice su članice Laboratorija za poduzetništvo FOI-ja, koji ima za cilj pokretanje poduzetničke inicijative i usmjeravanje studenata na razvoj vlastitog poduzetničkog pothvata (startup) i općenito poduzetničko djelovanje u razvoju karijere.
Kupci koriste FOI aplikaciju za kupnju studentskih proizvoda
Studenti su tako za ovaj sajam, u timu od troje ili četvero studenata, osmišljavanjem i stvaranjem proizvoda stvorili vrijednost, dok je sredstvo prometa i plaćanja bila valuta posebno osmišljena za tu prigodu. Naime, u suradnji s timom izv. prof. dr. sc. Zlatka Stapića iz Laboratorija za primijenjeno softversko inženjerstvo FOI-ja, za tu prigodu osmišljena je posebna aplikacija „Trade Fair“, kroz koju su kupci mogli doći do željenog proizvoda. Članovi Laba i studenti informatičkog studija Mislav Matijević, mag. inf. i Joshua Lee Fletcher su ove godine pripremili potpuno novu verziju aplikacije koja je građena za više platformi. Studenti su u aplikaciji kreirali profil svojeg poduzeća ili OPG-a, zatim su unijeli svoje proizvode, a kupci su odabirom željenih proizvoda studentima iste platili unošenjem koda za kupnju. Na taj način su studenti ekonomskog usmjerenja mogli unaprijediti svoja tehnička znanja i informatičke vještine. Sinergija informatičkih i ekonomskih znanja te poslovnih vještina ključ su interdisciplinarnosti koja čini studijske programe FOI-ja jedinstvenima i prepoznatljivima u domeni visokoškolskog obrazovanja u Hrvatskoj – ističe profesorica Klačmer Čalopa.
Sudjelovanje na sajmu jedna je od aktivnosti kojom studenti stječu potrebne bodove za polaganje predmeta. Boduju se inovativnost i kvaliteta proizvoda, uređenje prodajnog mjesta, prodajne vještine te ostvareni prihod, a u tome ih ocjenjuju tzv. tajni kupci. Koliko su studenti bili kreativni, pogledajte u fotogaleriji…