Skip to content Skip to navigation

Preporuke za rad stručnih službi Sveučilišta u Zagrebu i svih njegovih sastavnica vezano uz COVID-19

Objavljeno: 16.03.2020

Poštovane kolegice i kolege, u nastavku objavljujemo Preporuke za rad stručnih službi Sveučilišta u Zagrebu i svih njegovih sastavnica vezano uz COVID-19, koje nam je danas, 16. ožujka 2020. uputilo Sveučilišite u Zagrebu. Također napominjemo da svi Centri i Službe Fakulteta organizacije i  informatike rade do 15 sati, odnosno do 16 sati, a zgrade FOI 1 i FOI 2 će biti otvorene do 16 sati.

 

Na temelju čl. 13. Statuta Sveučilišta u Zagrebu Rektor, prof. dr. sc. Damir Boras, donosi

PREPORUKU ZA RAD STRUČNIH SLUŽBI SVEUČILIŠTA U ZAGREBU I SVIH NJEGOVIH SASTAVNICA U VEZI S POJAVOM KORONAVIRUSA COVID-19 DJELATNICI:

  • Smanjene fizičkih kontakata.

Preporučuje se smanjivati broj izravnih kontakata među djelatnicima, posebno na udaljenosti manjoj od dva metra.

  • Smanjenje radnih sastanaka u kojima sudjeluje veći broj ljudi.

Preporučuje se održavati sastanke video vezom, pojačati telefonsku i email komunikaciju. Ako postoje važni razlozi za održavanje sastanka, potrebno je osigurati razmak od 1,5 do 2 metra među sudionicima.

  • Slijedivost kontakata.

Upozoriti djelatnike da imaju u vidu da vode računa o osobama s kojima su bili na udaljenosti manjoj od 2 metra odnosno dulje od 15 minuta („bliski kontakti“) u zadnjih 48 sati, odnosno da zapamte o kojim osobama je bilo riječ bude li potrebno te podatke priopćiti epidemiolozima.

  • Samoizolacija bolesnih.

Uputiti djelatnike da ostanu kod kuće u slučajevima pojave simptoma bolesti uzrokovane zarazom koronavirusa COVID-19. Ako su bili u kontaktu s osobom oboljelom od koronavirusa COVID-19 (vrućica i suhi kašalj) ili su se vratili iz područja u kojima je registrirana pojava koronavirusa COVID-19 unutar posljednjih 14 dana, sve djelatnike treba informirati da imaju obavezu odmah obavijesiti nadležnu epidemiološku službu koja će im dati daljnje upute.

  • Standardi čišćenja osobnog radnoga prostora.

Treba potaknuti djelatnike da održavaju svoje radne prostore čistima prema protokolu za borbu protiv koronavirusa COVID-19 koje propisuje HZJZ. Letci s pravilima/naputcima za postupanje trebaju biti 2 izloženi na vidljivim mjestima kako bi djelatnici mogli doprinijeti higijeni svojih radnih površina.

  • Higijenske mjere.

Sveučilište i sastavnice moraju na vidljivim mjestima izvjesiti napute za pranje ruku, održavanje osobne higijene i provedbu prvenstvenih mjera prema savjetima HZJZ. Letci s pravilima/naputcima z postupanje trebaju biti zorno izloženi na vidljivima mjestima.


Stručne službe

- Upute građanima za obraćanje Sveučilištu i sastavnicama elektroničkim putem (e-mail adrese, elektronički obrasci i sl. s detaljnim uputama za njihovo korištenje).
- Brojeve telefona na kojima će građani moći ostvariti kontakt s djelatnicima Sveučilišta i sastavnica vezano za sva područja iz djelokruga Sveučilišta uz navođenje vremena u kojem se kontakt može ostvariti.
- Brojeve telefona važnih za djelatnike Sveučilišta i sastavnica u situaciji potrebe osobnog informiranja o koronavirusu COVID-19.

  • Higijenske mjere.

Sveučilište i sastavnice moraju osigurati dovoljne količine sapuna i papirnatih ubrusa za svoje djelatnike. Dezinfekcijska sredstva trebaju biti na raspolaganju svim djelatnicima, pogotovo onima koji imaju kontakt s građanima te djelatnike treba poticati da ih redovito koriste.

  • Standardi čišćenja prostora.

Radni prostori Sveučilišta i sastavnica trebaju se čistiti prema protokolu za borbu protiv koronavirusa COVID-19 koje propisuje HZJZ. Letci s pravilima/naputcima za postupanje trebaju biti zorno izloženi na vidljivim mjestima.

  • Preporuka za Studentski centar: Sigurnost u restoranima.

Restorani javne prehrane, ukoliko je prijeko potreban njihov rad, trebaju biti organizirani na način da su djelatnici leđima okrenuti jedni od drugih na uzastopno postavljenim stolovima tako da je između dvije osobe ostavljeno po jedno slobodno mjesto. Osoblje koje hranu servira treba to učiniti noseći zaštitne maske i rukavice.


PRIPREMA DODATNIH PREVENTIVNIH MJERA ZA SLUČAJ POTREBE

Premda je sadašnja epidemiološka situacija u Hrvatskoj u relativno kontroliranim uvjetima, dužnost je Sveučilišta i sastavnica da budu pripravni na sve scenarije rada i djelovanja te imaju vrijeme razrađene procedure za rad u slučaju potrebe za primjenom drastičnijih mjera i njihovom brzom provedbom. U tu svrhu preventivno se preporučuju priprema sljedećih mjera.

  • Komunikacija. Kadrovska služba Sveučilišta/sastavnice je dužna prikupiti brojeve mobitela ili/i kućne telefonske brojeve i adrese svih djelatnika Sveučilišta ODNOSNO sastavnica.
  • Sveučilište i sastavnice treba imenovati „koordinatore COVID-19“ kojima se djelatnici mogu obratiti s pitanjima, a koji će također nadgledati i olakšavati izvršavanje preporuka iz ovog dokumenta.
  • Kriteriji rizičnosti i nužnosti. Voditelj središnje službe na Sveučilištu i voditelji službi/ureda na sastavnici treba sastaviti listu djelatnika, prema sljedećim kriterijima:

Kriterij rizičnosti:
- Djelatnici – kronični bolesnici, trudnice i stariji od 60 godina,
- Djelatnici koji imaju djecu i/ili skrbe o starijim roditeljima odnosno starijim članovima obitelji.
Kriterij nužnosti:
- Djelatnici čija je prisutnost na radu neophodna za obavljanje pojedine vrste posla.
- Djelatnici kojima se mogu osigurati preduvjeti za rad od kuće.
- Djelatnici koji stanuju u blizini radnog mjesta, a da ne moraju koristiti javni prijevoz za dolazak na posao.
- Djelatnici koji posjeduju privatni automobili kojim bi mogli dolaziti na posao uz osiguranje parkirnog mjesta.

  • Podjela djelatnika u dvije skupine. Nakon što voditelji svake ustrojbene jedinice dostave Upravi liste, Rektor/dekan će definirati listu nužnog osoblja i podijeliti ju u dvije grupe/dva tima djelatnika koji mogu, jedan neovisno o drugom, osigurati kontinuirano obavljanje poslova.
  • Organizacija rada nužnog osoblja. Ako se pokaže potreba za uvođenjem mjere rada sa smanjenim brojem djelatnika (nužnog osoblja) skupina A i skupina B radit će izmjenično dva tjedna, neće se smjeti fizički susresti, a radni prostor dezinficirat će se između dvije smjene nužnog osoblja.
  • Organizacijski preduvjeti za rad od kuće. Sveučilište i sastavnice će provesti analizu mogućnosti rada djelatnika od kuće. Za utvrđeno obavljanje poslova djelatnicima je potrebno osigurati odgovarajuću opremu odnosno pristup. Rad djelatnika od kuće utvrđuje se aktom čelnika Sveučilišta odnosno čelnika sastavnice.

Opće preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
- Prijenos zaraze. Virus u tijelo ulazi kroz usta, nos i oči. U prosjeku lice dotaknemo 30 puta na sat. Stoga je potrebno redovito prati ruke. Virus ne ulazi kroz kožu.
- Perite ruke često. Što češće perite ruke, a obavezno ih perite prije i nakon pripreme hrane, prije jela, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon korištenja javnog prijevoza, bankomata i lifta, nakon čišćenja nosa te uvijek kada ruke izgledaju prljavo. Za pranje ruku treba koristiti toplu tekuću vodu iz slavine i sapun, a ako to u danom trenutku nije izvedivo možete koristiti i dezinfekcijsko sredstvo na bazi alkohola (najmanje 60% etilnog alkohola) koje treba dobro utrljati u dlanove.
- Upute za pranje ruku. Pri pranju ruku pridržavajte se naputaka za pravilno pranje ruku:
- Papirni ubrusi. Nakon pranja ruku sapunom i vodom, za sušenje ruku poželjno je koristiti papirnate ručnike za jednokratnu uporabu. Ako takvi nisu dostupni, koristite ručnike i zamijenite ih kada postanu vlažni.
- Kašljanje. Kada kašljete i kišete prekrijte usta i nos laktom ili papirnatom maramicom koju poslije odbacite u koš za otpad s poklopcem te operite ruke. Pri kašljanju i kihanju okrenite lice od drugih osoba. Izbjegavajte dodirivanje lica, usta i očiju rukama.
- Posuđe i pribor za jelo. Nemojte dijeliti čaše, šalice, drugo posuđe i pribor za jelo s drugim osobama.
- Svježi zrak. Provjetravajte prostorije i boravite što više na otvorenom.
- Igračke za djecu. U igri s djecom koristite igračke tvrdih, glatkih površina koje se lako mogu čistiti.
- Kontakt s bolesnim osobama. Izbjegavajte kontakt osobama koje imaju povišenu tjelesnu temperaturu, kašalj i/ili kratak dah.
- Izbjegavajte rukovanje i držite distancu. Izbjegavajte rukovanje, grljenje i poljupce te održavajte razmak od barem 1 m kod razgovora.
- Izbjegavajte veća okupljanja. Izbjegavajte veće grupe ljudi i javna okupljanja.
- Budite na oprezu u javnom prijevozu i javnim prostorima. Izbjegavajte korištenje javnog prijevoza, što više hodajte i koriste bicikl. U javnom prijevozu, kinima, kazalištima i drugim javnim prostorima, ako nije moguće da ih izbjegnete, sjedite na što većoj udaljenosti od drugih osoba, te se posebno dosljedno pridržavajte svih higijenskih
pravila.
- Ne pušite! Prestanak pušenja smanjuje rizik za razvoj teške plućne bolesti uzrokovane novim koronavirusom.

  • Često čišćenje dodirnih površina. Najmanje dva puta dnevno čistite sve dodirne površine:

- radne površine osobito na recepcijama i šalterima
- ručke na vratima, prozorima, ormarima i ladicama
- pametne i druge telefone
- POS-uređaje
- tipke u liftovima i na samoposlužnim automatima (za kavu, sokove itd.)
- tipkovnice, konzole, računala
- prekidače za struju i zvona na vratima
- te druge dodirne površine koje koristi veći broj osoba.

  • Zaštita uredskih uređaja. Dodirne površine koje koristi veći broj osoba poput uredskih uređaja (pisači, skeneri, POS uređaji) prekrijte jednokratnom maramicom ili papirnatim ručnikom te preko njih dodirujte uređaj.
  • Čišćenje domaćinstva.

- Svaki dan čistite domaćinstvo uobičajenim deterdžentom za kućanstva i vodom. Kod korištenja dezinficijensa kao i deterdženta neophodno je pridržavati se uputa proizvođača. Posebno često čistite dodirne točke u kućanstvu kao što su ručke na vratima, ručke na prozorima, ormarima i ladicama, slavine i toaletima i kuhinjama, tipke vodokotlića, daljinske upravljače, prekidače za struju i zvona na vratima. Detaljnije upute o čišćenju mogu se pronaći ovdje.

  • Sapun i papirnati ubrusi u javnim WC-ima. Vodit će se posebna briga da u svim sanitarnim čvorovima državnih i javnih ustanova bude sapuna i papirnatih ubrusa. To se posebno odnosi na vrtiće, škole, sveučilišta, bolnice, kolodvore i autobusne kolodvore, terminale zračnih i pomorskih luka itd.).
  • Uporaba dezinficijensa. U ulaznom prostoru Sveučilišta i javnih tijela preporučuje se postavljanje dezinfekcijskih sredstava za ruke.


Rektor
Prof. dr. sc. Damir Boras, v. r.