Skip to content Skip to navigation

Karijera nakon FOI-ja: Marko Štajcer

Objavljeno: 17.09.2020

Svoju priču o izgradnji karijere nakon FOI-ja podijelio nam je i Marko Štajcer, direktor odjela Inovacije i razvoj u jednoj od najprosperitetnijih IT tvrtki u Hrvatskoj, u Poslovna inteligencija. Marko je naš FOI alumni student, koji je 2008. godine diplomirao na studiju informatike. Više pročitajte u nastavku...

1. Zašto ste upisali baš FOI?

Još u ranom djetinjstvu, od prvog susreta s Comodore 64 računalom, počeo se razvijati moj interes za računalima i računalnom tehnologijom. Osim igrica na popularnom Komodorcu, na nastavi informatike u osnovnoj školi sam se prvi put susreo s računalnim programiranjem u BASIC-u i to je definiralo moj daljnji obrazovni put te sam srednjoškolsko obrazovanje nastavio u tehničkoj školi. Logični nastavak nakon završene srednje elektrotehničke škole je bio studij na FER-u ili FOI-ju. Kao maturanti posjetili smo smotru Sveučilišta u Zagrebu s kojeg sam se zajedno sa još 7 kolega iz razreda vratio s jasnom misijom – upisati FOI.

2. Jeste li bili aktivni student i u čemu ste sve sudjelovali izvan same nastave?

Bio sam aktivan student i imao sam široko područje interesa. Neko vrijeme sam radio na FOI-ju kao demonstrator na kolegiju Mreže računala kod prof. Brumnića, a osim samog studiranja, rekreativno sam se bavio nogometom te sam bio aktivni član tamburaškog orkestra. Također, studentski budžet sam znao popuniti servisirajući računala.

3. Koliko su Vam iz današnje perspektive važni uspjesi na Fakultetu i zašto?

Uspjesi na Fakultetu su temelj za daljnji uspješan razvoj karijere. Tehnička i komunikacijska znanja i vještine te sposobnost analitičkog razmišljanja koja sam stekao na FOI-ju i danas mi omogućavaju da se uspješno nosim s poslovnim izazovima i rješavam kompleksne poslovne probleme.

Izvor: privatni album

4. Kako je i kada započeo Vaš karijerni put?

Moj karijerni put započeo je 2008.g, kada sam se kao apsolvent zaposlio u Poslovnoj inteligenciji na poziciji pripravnika. Već na prvom razgovoru dogodio se taj „klik“ i eto me u Poslovnoj inteligenciji i danas, 12 godina kasnije.

5. Jeste li brzo napredovali do današnje pozicije ili je to došlo postepeno? Opišite taj proces.

Napredovanje je išlo postepeno, sukladno znanju i vještinama te iskustvu koje sam stekao radeći na raznim projektima u različitim industrijama. Od pozicije pripravnika do pozicije senior konzultatna sam napredovao u nešto više od 5 godina, kroz različite projektne uloge, od developera, analitičara do role arhitekta i project managera. Godine 2015. sam promoviran na poziciju direktora odjela Inovacije i razvoj gdje radim i danas.

6. Kako izgleda organizacija posla u Vašem odjelu? Koji su konkretno Vaši zadaci i koliko je zahtjevan Vaš posao (ako je – opišite u kojem smislu)?

Moja uloga kao direktora odjela je organizacija posla i upravljanje ljudima kako bi ostvarili poslovne ciljeve. Agilnost je jedna od temeljnih vrijednosti naše organizacije te prema tome posao nastojimo organizirati koristeći agilne metodologije razvoja. Osim samog vođenja odjela, često sudjelujem u projektima u ulozi arhitekta sustava ili voditelja projekta. Također sudjelujem u prodajnim aktivnostima kompanije, kao predavač na edukacacijama koje radimo za naše korisnike te kao predavač na konferencijama. Takav posao zahtijeva stalnu upotrebu različitih poslovnih znanja i vještina, te dobro poznavanje tržišta i tehnoloških trendova. U ključnim trenucima je potrebno zadržati staloženost, koncentraciju, upornost i pozitivan pristup.

7. S kojim se izazovima susrećete kao direktor jednog od najvažnijih odjela u jednoj od najvažnijih IT tvrtki u Hrvatskoj?

Tehnologija se danas rapidno brzo mijenja, a životni ciklus IT proizvoda se smanjuje. Neki alati i tehnologije koje smo koristili pred nekoliko godina danas više ne postoje. Poslovni modeli se također mijenjaju i nakon COVID-19 krize ta će promjena biti još izraženija. Trebamo biti agilni, inovativni i brzo učiti, zato su najvažniji resursi tvrtke naši zaposlenici, njihovo znanje, vrijednosti i motivacija.

8. Jeste li skloniji timskom radu ili volite samostalno rješavati poslovne zadatke?

Apsolutno sam skloniji timskom radu. Brojna istraživanja pokazuju dobrobiti timskog rada koji poboljšava kreativnost i produktivnost. Svaki član tima je jedinstven i ima različite vještine, pozadinu i iskustva te će grupa uvijek uspješnije riješiti kompleksne probleme nego individua.

9. Zašto je dobro raditi u Poslovnoj inteligenciji i koji su benefiti za studente koji žele tamo obaviti svoju stručnu praksu i potražiti možda i svoje prvo zaposlenje?

Kroz suradnju s fakultetima zapošljavamo mlade, pametne ljude te ih kroz BIRD akademiju i strukturirani mentorski sustav ubrzano uvodimo u posao i gradimo njihovu karijeru te pružamo različite prilike za realizaciju u poslovnom i privatnom smislu. Uz to, radimo na zanimljivim projektima kod velikih klijenata po cijelom svijetu, s modernim tehnologijama, koje zaposlenicima omogućuju učenje, rast i razvoj. Svakom zaposleniku pristupamo individualno, upoznajemo njihove potrebe i pokušavamo odgovoriti na njih omogućavanjem fleksibilnih radnih angažmana. Veliki budžet ulažemo u edukaciju zaposlenika, a bitan nam je i društveni aspekt naše organizacije te organiziramo teambuildinge i interne party-je.

10. Ističu li se studenti (i sadašnji i bivši) po nečemu kada se govori o usvajanju novih znanja i vještina na radnom mjestu?

U proteklih nekoliko godina smo kroz BIRD akademiju zaposlili značajan broj studenata s FOI-ja i iskustva su nam odlična. Nikada nije dobro i ne volim generalizirati, ali u pravilu studenti koji nam dođu s FOI-ja brzo uče, usvajaju nova znanja i metodologije te imaju dobro razvijene komunikacijske i prezentacijske vještine.

11. Što FOI ističe u masi srodnih fakulteta (javnih i privatnih) u Hrvatskoj, a što mu još nedostaje?

Kao bivši student mogu pronaći samo riječi hvale, a prema mlađim generacijama FOI-jevaca koje poznajem vidim da se Fakultet neprestano razvija i prati najnovije tehnološke trendove. FOI nudi programe koji su odlična kombinacija informacijskih tehnologija, ekonomije i organizacije. Da se mogu vratiti u prošlost i ponovno birati gdje ću studirati, moj izbor bi opet bio FOI.

12. Vaš projekt Birdbox izazvao je veliki interes medija i javnosti? O čemu se radi i je li zaživio?

BirdBox je nastao na EUvsVirus Hackathonu koji je organizirala je Europska komisija u suradnji s članicama EU. Cilj je bio razviti prototip i rješenje za tehnička, politička i društveno relevantna pitanja vezana uz krizu uzrokovanu koronavirusom. Riječ je o prototipu rješenja kojim se detektiraju kritična područja u gospodarstvu kako bi se odabrao financijski paket pomoći koji najviše utječe na očuvanje radnih mjesta i gospodarstva u cjelini. Projekt je još u fazi prototipa, a nakon krize ima potencijalnu primjenu za izradu simulacija i testiranje scenarija utjecaja različitih tržišnih događaja na gospodarstvo pojedine države ili cijelog tržišta Europske unije.

Izvor: privatni album

13. Na što ste najponosniji u svojoj dosadašnjoj karijeri?

Teško je izdvojiti jedan uspjeh ili najdraži projekt u proteklih 12 godina. Pokušat ću to sažeti u jednu rečenicu i reći ovako; Ponosan sam što sam dio tima Poslovne inteligencije.

14. Na čemu trenutno radite u Poslovnoj inteligenciji?

U Poslovnoj inteligenciji radimo na niz projekata u hrvatskoj i inozemstvu, uglavnom vezanih za podatkovnu analitiku. Konkretno, u I&D odjelu radimo na implemetaciji našeg Content Analytics rješenja, koje pomaže operateru da bolje razumije ponašanje svojih korisnika i kako bi poboljšao kvalitetu usluge. Također, radimo na razvoju i poboljšanju našeg frameworka za integraciju podataka te testiramo nove tehnologije u području podatkovne analitike koje se pojavljuju na tržištu.

15. Poruka za studente FOI-ja i sve one koji će to tek postati!

IT tehnologija oblikuje sadašnjost, a još više će oblikovati budućnost. Ukoliko je to vaše područje interesa, FOI je pravi izbor. Budite radoznali ,vrijedni, hrabri i uporni, a jednom kad budete tražili posao, potražite nas..