Skip to content Skip to navigation

FOI na 42. međunarodnom skupu MIPRO 2019 u Opatiji

Objavljeno: 24.05.2019

U sklopu 42. skupa MIPRO 2019 u Opatiji, Fakultet organizacije i informatike je kao suorganizator skupa, organizirao predavanje, radionicu i niz kraćih prezentacija. Svečanom otvorenju prisustvovao je i dekan FOI-ja prof. dr. sc. Neven Vrček.

U srijedu 22. svibnja, u Kongresnoj dvorani Grand hotela Adriatic u Opatiji svečano je otvoren 42. skup MIPRO 2019 s uvaženim uzvanicima, pokroviteljima, gostima i ostalim sudionicima.
 

Nakon pozdravnih riječi i dodjele nagrada i priznanja, održan je i plenarni okrugli stol pod nazivom “Strategija razvoja umjetne inteligencije i pametnih okruženja”.



U plenarnoj panel raspravi sudjelovao je
ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat, prodekan za znanost Fakulteta elektrotehnike i računarstva Nikola Mišković, ravnatelj Instituta Ruđer Bošković David Matthew Smith, predsjednica kompanije Ericsson Nikola Tesla Gordana Kovačević, direktorica lokalnog ureda Microsofta u Hrvatskoj Tatjana Skoko, potpredsjednik IBM-ova odjela Government Market Segments Richard Varos, član Uprave tvrtke APIS IT Vlado Rendulić te dekan FOI-ja prof. dr. sc. Neven Vrček.

U četvrtak, 23. svibnja, ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak u sklopu prezentacije rezultata projekta Hrvatske zaklade za znanost HigherDecision, na skupu MIPRO 2019 održala je plenarno keynote predavanje „Strateško planiranje u visokom obrazovanju i znanosti“. Projekt Hrvatske zaklade za znanost voditeljice prof. dr. sc. Blaženke Divjak "Razvoj metodološkog okvira za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju - primjer implementacije otvorenog učenja i učenja na daljinu – HigherDecision" u završnoj  je fazi, a na 42. skupu MIPRO voditeljica projekta i projektni tim predstavljaju rezultate projekta.

Projekt HigherDecision, koji se na Fakultetu organizacije i informatike provodi od sredine 2015. godine, bavi se analizom strateškog odlučivanja u visokom obrazovanju. Visoko obrazovanje ima ključnu ulogu u razvoju ljudskih potencijala te u gospodarskom i društvenom razvoju. Sustav i institucije visokog obrazovanja trebaju biti inovativni, strateški vođeni i upravljani kako bi mogli kvalitetno ispunjavati svoju misiju. Stoga, donošenje odluka i praćenje njihove primjene u visokom obrazovanju postaje prvorazredno istraživačko i razvojno pitanje.

Ministrica je prezentirala i iskustva u programskom ugovaranju u Hrvatskoj s naglaskom na novo programsko razdoblje 2018.-2022. te ga je postavila u kontekst Europskog prostora visokog obrazovanja i Europskog istraživačkog prostora. Podsjetimo, prof. dr. sc. Blaženka Divjak od lipnja 2017. godine je na poziciji ministrice znanosti i obrazovanja u Vladi Republike Hrvatske. Prethodno je bila zaposlena kao redovita profesorica u trajnom zvanju iz polja matematike i znanstvena savjetnica iz polja informacijskih znanosti na Fakultetu organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu.

Nakon predavanja ministrice Divjak uslijedila je radionica naziva "Metode za odlučivanje u visokom obrazovanju – primjeri dobre prakse" koju je vodila prodekanica FOI-ja izv. prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep i dr. sc. Nikola Kadoić kao i tri predavanja: "Model difuzije inovacije u visokom obrazovanju" dr. sc. Sanjane Buć, "Strateški okvir i model zrelosti za pružanje podrške diplomantima u ranom razvoju karijera" doc. dr. sc. Katarine Pažur Aničić i "Model digitalne zrelosti visokih učilišta" Valentine Đurek, dipl. inf., univ. spec. oec.

U petak, 24. svibnja, održana su četiri predavanja: "Nova metoda za višekriterijsko odlučivanje u VO" dr. sc. Nikole Kadoića, "Metodologija praćenja provedbe strateške odluke" izv. prof. dr. sc. Valentine Kirinić, "Razvoj konceptualnog modela kurikuluma za program otvorenog učenja" Antonie Bralić, mag. oec., te "Praćenje realizacije Strategija e-učenja" mr. sc. Sandre Kučine Softić.

Radionica Metode za odlučivanje u visokom obrazovanju – primjeri dobre prakse i predavanja dio su radionice naziva Metodološki okvir za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju.