Centar za obrazovne projekte je poliprofilna jedinica Fakulteta organizacije i informatike koja provodi istraživanja, razvoj obrazovnih proizvoda, edukacije, prijenos znanja i savjetovanje iz različitih obrazovnih područja, uključujući tradicionalne metode poučavanja i e-učenje. Potencijalni partneri Centra za obrazovne projekte su poslovne organizacije, visoka učilišta, istraživačke ustanove, tijela javne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresirane organizacije. Suradnici u Centru za obrazovne projekte su predavači i znanstvenici na visokim učilištima koji su uspješno provodili treninge i seminare, kreirali obrazovne sadržaje za e-učenje, vodili obrazovne projekte ili u njima sudjelovali te dobivali priznanja u Hrvatskoj i inozemstvu.
Ciljevi i djelatnost Centra za obrazovne projekte vezani su uz okupljanje suradnika koji su uspješno realizirali istraživačke i primijenjene aktivnosti iz područja obrazovanja nastavnika, stručnjaka i menadžera u organizacijima, kao i iz područja e-učenja. Također, iz tih područja želi se uspostaviti suradnje i ponuditi obrazovne usluge drugim institucijama. Suradnici Centra vrlo mnogo su istraživali tehnologije za e-učenje te educirali nastavnike na visokim učilištima i u školama iz područja pedagogije i tehnologija za e-učenje, kao i iz komunikacijskih i prezentacijskih vještina. Osim toga, za stručnjake i menadžere u poslovnih organizacija izvođeni su treninzi i seminari iz tema poput kreativnosti, upravljanja ciljevima i vremenom te vodstva. | |
Programi za obrazovne ustanove obuhvaćaju sljedeće teme seminara i treninga: (1) prezentacijske vještine u nastavi; (2) komunikacijske i socijalne vještine nastavnika; (3) oblikovanje pedagoških aktivnosti u tradicionalnoj i online nastavi; (4) primjena tehnika kreativnog rješavanja problema u nastavi; (5) mentoriranje u e-učenju; (6) pedagoške osnove online poučavanja; (7) komunikacije predavača prilikom webinara i telekonferencija. Prema potrebi izvodimo treninge-trenera te evaluacije nastavnika, sadržaja i programa za poučavanje. Također je moguće izvođenje seminara i treninga na druge teme, prema interesu i potrebama naručitelja. | |
Programi za poslovne organizacije vezani su uz seminare, radionice i treninge trenera iz sljedećih područja: (1) upravljanje poslovnim ciljevima; (2) upravljanje vremenom; (3) poslovne komunikacijske vještine; (4) pregovaranje; (5) komunikacija u prodaji; (6) komunikacija s klijentima financijskih institucija; (7) osnove timskog rada; (8) uvod u individualno i grupno poslovno odlučivanje; (9) intervjuiranje kod zapošljavanja. Poslovnim organizacijama nudimo suradnju u kreiranje tečajeva za e-učenje, kao i edukacije njihovih stručnjaka za dizajniranje i implementiranje sustava za e-učenje zasnovanih na otvorenom kodu. Također vršimo evaluaciju tečajeva za e-učenje. | |
Istraživački projekti i primijenjene aktivnosti (R&D) u kojima su sudjelovali suradnici projekta odnosili su se na sljedeće teme: (1) kreiranje i evaluacija vlastitog online sustava za e-učenje; (2) oblikovanje vlastite metode evaluacije tečajeva za e-učenje; (3) oblikovanje metodike za procjenu upotrebljivosti i kvalitete u uporabi web 2.0 alata; (4) primjena više desetaka pedagoških online aktivnosti za e-učenje te njihova evaluacija; (5) integracija studentskih artefakata kreiranih pomoću web 2.0 alata u sustave za e-učenje; (6) mogućnosti uporabe wikija, bloga, e-portfolija i alata za online zajednice za kolaborativne obrazovne aktivnosti i vršnjačko učenje. | |
Realizirani projekti i reference članova tima i suradnika Centra dijele se na (a) poslovne i komercijalne; (b) istraživačke; (c) razvojne/stručne. Poslovni i komercijalni projekti vezani su uz izvođenje seminara i radionica te treninge-trenera iz područja kao što su upravljanje poslovnim ciljevima i vodstvo za tvrtke poput Zagrebačke banke d.d., Podravke d.d. i druge. Istraživački projekti financirani su od strane MZOS i Sveučilišta u Zagrebu, a tematski su vezani uz e-učenje i obrazovne tehnologije. Razvojni i stručni projekti bavili su se razvojem i evaluacijom online tehnologija i alata za e-učenje te savjetovanjem i seminarima za nastavnike, a financirali su ih MZOS i CARNet. | |
Objavljeni radovi članova tima i suradnika Centra za obrazovne projekte odnose se na znanstvene i stručne članke te poglavlja u knjigama i to u zbornicima s međunarodnih konferencija, međunarodnim časopisima i drugim publikacijama. Radovi su uglavnom vezani uz šire područje e-obrazovanja, istraživanje mogućnosti i evaluaciju različitih online tehnologija i alata za e-učenje, pedagogiju online poučavanja, učenje stranog jezika uz pomoć web 2.0 alata, motivaciju polaznika tečajeva za e-učenje i srodne teme. Za dva rada u formi izvješća o provedenim projektima članovi tima dobili su 2008. i 2011. godine međunarodno priznanje: EUNIS Dørup E-learning Award. |
Osnovna ponuda poslovnih edukacija za tvrtke prikazana je u nastavku. Prema potrebama, moguće je prilagoditi već gotove seminare i treninge, kao i organizirati treninge trenera, kreirati tečajeve za e-učenje i razvijati obrazovne proizvode vezane uz druge teme od interesa poslovnim organizacijama, tijelima javne uprave i drugim subjektima.
Djelotvorno postizanje poslovnih ciljeva. Ova radionica obuhvaća brojne činitelje koji utječu na uspješnost realizacije poslovnih ciljeva menadžera, kao i voditelja timova i projekata u poslovnim organizacijama. Realizacija ciljeva podjednako zavisi od izbora i planiranja ciljeva, kao i od tzv. "upravljanja sobom" i osobnih strategija koje menadžeri svakodnevno koriste u poslovnoj sredini. Sadržaji radionice obuhvaćaju vrste ciljeva u poslovnoj organizaciji, osobine ciljeva koje utječu na njihovu ostvarivost, strateške ciljeve i planove za njihovu realizaciju, deset karika u nizu aktivnosti koje vode do poslovnih ciljeva (energija, potencijal, resursi, integracija, organizacija, komunikacija, kooperacija, upravljanje preprekama, kontrola, finalizacija) i strategije poslovne uspješnosti u ostvarivanju ciljeva. |
Upravljanje vremenom. Djelotvorno upravljanje vremenom jedan je od najvažnijih činitelja učinkovitosti na poslu te dio poslovne kulture menadžera i stručnjaka u suvremenim organizacijama. Cilj ovog jednodnevnog seminara je motiviranje i osposobljavanje za djelotvornije ostvarivanje poslovnih ciljeva putem učinkovitijeg korištenja poslovnog vremena, s posebnim naglaskom na uspješnijem prevladavanju negativnog utjecaja tzv. "kradljivaca vremena". Sadržaji seminara obuhvaćaju upravljanje osobnim ciljevima, sustave za organiziranje ciljeva i zadataka, određivanje prioriteta (ABC tehnika planiranja), dnevnik uporabe radnog vremena, koncept idealnog dana u korištenju poslovnog vremena, sustave dnevnog i tjednog planiranja vremena, identifikaciju i prevladavanje negativnog utjecaja 20 najčešćih kradljivaca vremena, delegiranje i druge važne činitelje uspješnog upravljanja vremenom. |
Poslovne komunikacijske vještine. Sudjelovanjem u ovoj radionici polaznici stječu znanja i vještine iz temeljnih poslovnih komunikacijskih vještina kao što su aktivno slušanje, uvjeravanje, samoprezentacija, davanje povratnih informacija, upravljanje sukobom i dr. Navedene vještine važne su za velik broj zanimanja, npr. za osobe koje rade s kupcima, klijentima i strankama, kao i za menadžere, voditelje i članove timova. Osim svladavanja teorijskih sadržaja i praktičnih vježbi, polaznici imaju mogućnost samoprocjene osobnih komunikacijskih vještina uporabom posebnih upitnika. Prema potrebama, radionicu je moguće izvesti uz uporabu videokamere te analizu videozapisa, a u program rada moguće je uključiti svladavanje specifičnih komunikacijskih vještina u kontekstu konkretnih zanimanja. Radionice je namijenjena svim razinama zaposlenika, od menadžera do osoba za kontakt s kupcima i klijentima. |
Prezentacijske vještine i tehnike. Tijekom ove jednodnevne ili dvodnevne radionice polaznici svladavaju brojne činitelje uspješnosti u prezentacijskoj komunikaciji i javnim nastupima. Sadržaji radionice, između ostaloga, obuhvaćaju osnove verbalne i neverbalne komunikacije prezentatora, aktivnosti vezane uz planiranje i pripremu sadržaja prezentacije te osobnu pripremu prezentatora, privlačenje pozornosti publike i postizanje kredibiliteta, svladavanje treme prilikom nastupa, realizaciju zadataka prezentatora u pojedinim fazama izvođenja prezentacije, načela djelotvornog strukturiranja i vizualiziranja sadržaja prezentacije, kao i primjenu dodatnih tehnika za unapređenje učinaka prezentacije. Radionica se izvodi uz snimanje videokamerom i analizu videozapisa, a polaznici dobivaju detaljan priručnik s teorijskim sadržajima, check-listama i upitnicima za samoprocjenu. |
Tehnike kreativnog rješavanja problema. Kreativnost je važna u poslovnim organizacijama jer mnogi problemi zahtijevaju rješenja koja nisu lako dostupna ili ostvariva primjenom uobičajenih procedura i načina razmišljanja. Brojne tehnike koriste se za unapređenje kreativnosti pojedinaca i skupina, a u ovoj radionici moguće ih je upoznati dvadesetak te mnoge i uvježbati i tako steći mogućnost povećanja osobne kreativnosti, kao i inovativnosti članova u timu. Sadržaji radionice obuhvaćaju različite činitelje koji utječu na kreativnost pojedinaca i grupa, prikaz najpoznatijih kreativnih tehnika, upoznavanje s manje poznatim individualnim i skupnim kreativnim tehnikama, kao i uvježbavanje tehnika prema izboru polaznika. Ova radionica namijenjena je menadžerima i voditeljima timova, kao i stručnjacima koji rade na složenim problemima i trebaju kreativno i inovativno rješavati probleme, dizajnirati proizvode i usluge. |
Pregovaranje i pregovaračke tehnike. Ovaj seminar obuhvaća teme kao što su priprema za pregovore, izvori moći pregovarača, osobine uspješnih pregovarača, kao i brojne pregovaračke tehnike za pojedine faze pregovaranja. Neke tehnike za početak pregovora: (1) prilagođavanje aspiracije druge strane; (2) poticanje druge strane da prva iznese ponudu; (3) izbjegavanje konfrontirajućih pregovora; (4) igranje nezainteresiranog prodavača ili kupca. Tehnike u sredini pregovora: (1) ljudi su skloni vjerovati u ono što vide zapisano; (2) ugovaranje cijene usluge unaprijed; (3) tehnika višeg autoriteta; (4) tehnika traženja protuustupka; (5) vođenje računa o sustavu davanja ustupaka; (6) prevladavanje zastoja "odlaganjem u stranu". Tehnike za kraj pregovora: (1) "grickanje" pogodbe; (2) nedopuštanje drugoj strani da sama napiše ugovor; (3) dopuštanje da se druga strana što bolje osjeća. |
Komunikacija u prodaji. Ovaj trening seminar omogućuje stjecanje znanja i vještina koje unapređuju komunikaciju s kupcima. Polaznici se upoznaju s činiteljima uspješne prodaje te osobinama prodavača koje utječu na njihove prodajne rezultate. Razmatraju se brojni izvori motiva kupaca i njihovo prepoznavanje. Uvježbava se verbalna i neverbalna komunikacija u prodaji. Upoznaju se načini upravljanja dojmovima kupaca o prodavaču i pristupi kod prvog kontakta s kupcem. Uvježbavaju se tehnike utvrđivanja potreba i želja kupaca, kao i načini prezentiranja proizvoda/usluga te informiranja kupaca. Pored tehnika odgovaranja na prigovore kupaca, uvježbavaju se i tehnike poticanja kupca na kupnju prilikom zaključivanja prodajne komunikacije. |
U nastavku su navedeni odabrani radovi voditelja Centra za obrazovne projekte, prof.dr.sc. Gorana Bubaša, članova projektnog tima i suradnika.
- Bubaš, G., Ćorić, A., Orehovački, T. (2013). The integration and assessment of students' artefacts created with diverse Web 2.0 applications. International Journal of Knowledge Engineering and Soft Data Paradigms, 3(3/4), 261-279.
- Orehovački T, Bubaš G., Kovačić A. (2012). Taxonomy of Web 2.0 Applications with Educational Potential. U: Transformation in Teaching: Social Media Strategies in Higher Education. Cheal C, Coughlin J, Moore S, editors. Informing Science Institute, Santa Rosa, California, USA.
- Bubaš, G., Orehovački, T., Kovačić, A. (2012). E-learning with Web 2.0 Tools: What Can('t) Go Wrong. 18th European University Information Systems International Congress, EUNIS 2012, Vila Real, Portugal.
- Bubaš, G., Ćorić, A., Orehovački, T. (2011). Strategies for implementation of Web 2.0 tools in academic education. 17th European University Information Systems International Congress, EUNIS 2011, Dublin, Ireland. [Report on the EduWeb2.0 project, winner of the EUNIS Dørup E-learning Award]
- Balaban., I., Bubaš, G., Matic, P. (2011). Key elements of an e-learning course evaluation survey: an empirical validation. 14th International Conference on Interactive Collaborative Learning" - ICL 2011, Piešťany, Slovakia.
- Ćorić, A., Balaban I., Bubaš, G. (2011). Case studies of assessment ePortfolios. 14th International Conference on Interactive Collaborative Learning" - ICL 2011, Piešťany, Slovakia.
- Jadrić, M., Bubaš, G., Babić, S. (2010). Motivation, internet access and ICT experience as factors of success in a non-moderated e-learning course. International Journal of Intelligent Defence Support Systems, 3(1/2), 116-127.
- Jadrić, M., Bubaš, G., Hutinski, Ž. (2010). Dispositional predictors of student success in e-learning courses. Proceedings of the 32nd International Conference on Information Technology Interfaces - ITI 2010 (str. 361-366), Dubrovnik, Hrvatska.
- Balaban, I., Bubaš, G. (2009). Evaluating an ePortfolio system: the case of a hybrid university course. Proceedings of the ICL 2009 conference: The Challenges of Life Long Learning (str. 638-643), Villach, Austria.
- Orehovački, T., Bubaš, G., Konecki, M. (2009). Web 2.0 in education and potential factors of Web 2.0 use by students of Information Systems . Proceedings of the 31st International Conference on Information Technology Interfaces ITI 2009, Cavtat, Croatia : University Computing Centre, University of Zagreb (str. 443-448).
- Papić, A., Bubaš, G. (2009). Demographic characteristics and Internet access of high school teachers and their ICT competencies. Proceedings of the Conference Computers in Education, 32th International Convention MIPRO 2009 (str. 231-236), Opatija, Croatia.
- Bubaš, G., Orehovački, T., Konecki, M. (2008). Factors and predictors of online security and privacy behavior. Journal of Information and Organizational Sciences, 32(2), 79-98.
- Bubaš, G., Babić, S., Jadrić, M. (2008). Motivational factors influencing students' use of online courses: An exploratory analysis. Proceedings of the Central European Conference on Information and Intelligent Systems - CECiiS 2008, Varazdin, Croatia.
- Kovačić, A., Bubaš, G., Zlatović, M. (2008). E-tivities with a wiki: Innovative teaching of English as a foreign language. "VISION IT - Visions for use of IT in higher education", 14th congress of the European University Information Systems Organisation, EUNIS 2008, Aarhus, Denmark. [Report on the Engwiki project, winner of the EUNIS Dørup E-learning Award]
- Kovačić, A., Bubaš, G., Zlatović, M., Balaban, I. (2008). Designing e-learning activities with a wiki for students of English as a foreign language. "New Learning Cultures", Electronic Proceedings of the EDEN 2008 Annual Conference, Lisbon, Portugal.
- Orehovački, T., Konecki, M., Bubaš, G. (2008). Security and privacy related online behavior of experienced ICT users. Proceedings of the 27th International Conference on Organizational Science Development, Portoroz, Slovenia.
- Bubaš, G., Kermek, D. (2007). Courseware tools and social software in a hybrid university course: A case study with an evaluation of the online components. Proceedings of the International Technology, Education and Development Conference - INTED2007, Valencia, Spain.
- Bubaš, G., Balaban, I., Zlatović, M. (2007). The use of social software in the online presentation of cultural heritage. U: S. Seljan, H. Stancic (Eds.), The Future of Information Sciences: Digital Information and Heritage , Proceedings of the 1st International Conference The Future of Information Sciences - INFuture 2007 (str. 403-412), Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb.
- Bubaš, G., Balaban, I., Begičević, M. (2007). Course evaluation in e-learning by comparative evaluation of two or more e-learning courses. Proceedings of the 18th International Conference on Information and Intelligent Systems, Varazdin, Croatia, str. 65-72.
- Bubaš, G., Balaban, I., Begičević, N. (2007). Evaluation of online courses as an element of instructional design: The case of two hybrid university courses. Proceedings of the Conference Computers in Education, 30th International Convention MIPRO 2007, Opatija, Croatia, str. 216-221.
- Kovačić, A., Bubaš, G., Zlatović, M. (2007). Using a wiki system for learning activities in a specialist English academic course. Proceedings on the Conference Computers in Education, 30th International Convention MIPRO 2007, Opatija, Croatia, str. 198-203.
- Bubaš, G., Zlatović, M., Balaban, I. (2006). Social software and applications for knowledge sharing in e-learning: Use of weblogs, wikis and social bookmarks as elements of instructional design. Proceedings of the 17th International Conference on Information and Intelligent Systems, Varazdin, Croatia, str. 441-448.
- Bubaš, G., Kermek, D., Radošević, D. (2006). Instructional design in hybrid learning: Use of e-learning technologies to develop competence in online communication. Proceedings of the Conference Computers in Education, 29th International Convention MIPRO 2006, Opatija, Croatia, str. 125-130.