Na završnoj konferenciji koja se održala u petak, 18. ožujka 2022. godine, kao posljednjoj aktivnosti projekta, sudjelovali su članovi projektnog tima te dekanice partnerskih institucija, dekanica FOI-ja prof.dr.sc. Nina Begičević Ređep te dekanica Fakulteta informatike i digitalnih tehnologija izv.prof.dr.sc. Marina Ivašić Kos. Ovom je prilikom voditeljica projekta izv.prof.dr.sc. Renata Mekovec predstavila sve odrađene aktivnosti tijekom trogodišnjeg trajanja projekta te postignute rezultate, izrađene standarde zanimanja i standarde kvalifikacija za četiri područja:
- podatkovnih tehnologija i umjetne inteligencije
- upravljanja sustavima informacijske sigurnosti i privatnosti
- distribuiranih i interaktivnih sustava
- upravljanja transformacijom i inovacijom poslovnih sustava
Upravo aktivnosti provedene u sklopu projekta DIP2Future predstavljaju važan korak za otvaranje novih studijskih programa koji prate trendove poput:
- porasta broja sigurnosnih prijetnji i napada (primjerice uhođenje, kibernetičko nasilje, informacijsko ratovanje, industrijska špijunaža, napadi krađom identiteta);
- porasta broja nadzornih senzora u okruženju i inteligentnom umrežavanju strojeva i drugih uređaja (uz potporu industrijskog Interneta stvari, rada u oblaku);
- povećanja broja i vrsta podataka koji se svakodnevno prikupljanju i analiziraju o pojedincu (metode i tehnike strojnog učenja, dubinske analize podataka, tehnologije za integraciju, pohranu i obradu podataka, prepoznavanje uzoraka ponašanja) te
- povećanja sofisticiranosti tehnologije koja podupire poslovni proces, autonomno donošenje odluka, praćenje imovine i procesa u stvarnom vremenu (virtualna i proširena stvarnost, umjetna inteligencija, napredna robotika, autonomni roboti, simulacija, digitalizacija i integracija sustava).
Izradom standarda zanimanja i kvalifikacija prema metodologiji Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, projekt DIP2Future je osigurao prepoznatljivost ovih stručnjaka u Hrvatskoj, ali i u Europi. Naime definirani su poslovi, znanja i vještine koje bi IKT stručnjaci morali posjedovati bez obzira na kojem fakultetu se obrazovali. Time se FOI još jednom dokazao kao siguran i proaktivan partner u akademskom obrazovanju, ali i u IT industriji kojoj nedostaje IKT stručnjaka sa kompetencijama i vještinama usmjerenima na poslove budućnosti.